Halmstadgruppen till OS

En sammlingsplats för sponsorer och andra som är intresserade av min resa till sommar os i Rio 2016!

World cup Glasgow och skadad axel

Kategori: Tävling

Efter lägret i Rom bar det av till Glasgow för tävling på World cup tävlingen. Konkurrensen var stenhård och många av de bästa var på plats. Men lägret hade känts bra och vikten var under kontroll så allt var upplagd för en bra tävling. Jag var lottad mot en av de starkaste fransmännen i viktklassen vilket alltid är tufft men jag var i form och på G. Matchen var tight ändan in i slutet då jag fastnade i en situation och slog i min axel vilket ledde till att jag inte kunde fortsätta och förlorade matchen. Direkt till fysio teamet och kolla upp den då den svullnat upp direkt och gjorde väldigt ont. När jag kom hem till Sverige så åkte jag till Halmstad för att åka till min eminenta sjukgymnast Kitchi som kollade upp den och behandlade den, och kunde då konstatera att det var en blödning/sträckning men ingenting man dör av! Skönt besked och hoppas att det inte ska påverka resterande säsong! Nästa uppdrag är Europa cupen i Borås som alltid är spännande och kul!
//Alex

Kommentarer


Kommentera inlägget här: