Halmstadgruppen till OS

En sammlingsplats för sponsorer och andra som är intresserade av min resa till sommar os i Rio 2016!

Uppbyggnad

Kategori: Tävling

Första delen av året har bestått av uppbyggnads träning
men mycket fys (kondition, styrka och liknande) och lite mindre judo.

Upplägget har bestått av fyspass (1 eller 2) om dagen veckorna ut samt lite komplettering av judo minst 1 gång i veckan.
Jag har också klämt in ett par mindre sparring läger med judon för att hålla formen uppe men samtidigt inte störa den fysiska uppbyggnaden som det är fokus på just nu!
Tävlade en mindre tävling i helgen i viktklassen över min vanliga alltså -66 kilo, formen kändes bra och vann komfortabelt. Som grädde på moset blev jag utsedd till bästa tävlande på hela tävlingen. Piggar alltid upp!
Den fysiska uppbyggnaden fortsätter ett tag till och jag lägger stor fokus på tung konditons träning samt Styrke träning.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: