Halmstadgruppen till OS

En sammlingsplats för sponsorer och andra som är intresserade av min resa till sommar os i Rio 2016!

Europacupen i Tampere

Kategori: Tävling

Fredagen den 20 September så var det dags till Arlanda igen för att denna gången resa till Tampere och tävla på helgens Europa Cup. Förberedelserna inför hade gått bra så allt var upplagt för en bra tävling. Vikten var bra och efter lite bastu så var jag nere och klar.

På tävlingen så var jag seedad 1.a och gick första matchen emot den första rankade finnen och hemmahoppet Juho Reinvall. Till hemmapublikens besvikelse så styrde jag hela matchen och vann säkert. Andra matchen mötte jag en väldigt bra ryss som jag sent i matchen kastade och vann.  I Semifinalen emot Finnen Vadud Balakthanov så blev det en sorlig historia då jag blev stryp över hakan (inte tillåtet) när domaren var ouppmärksam och förlorade. Efter videokoll av kant så var förlusten ett faktum. I bronset så skulle jag möte den meriterade Letten Andrei Magers, en väldigt tuff, inte omöjlig, men tuff uppgift. Magers har många world cup medaljer och annat på sin merit lista. Jag dominerade matchen och körde väldigt kontrollerat och kunde gå segrare ur matchen på kast poäng. Väldigt skönt att ta medalj på ännu en Europa cup och samtidigt en som denna som var väldigt tuff! I och med detta så samlade jag ihop mer ranking poäng och klättrade några till placeringar på europaranking där jag nu ligger 6.a

Nu är säsongen igång så det är bara att hålla fokus och fokusera på varje dag som går med bra träning och förberedelser inför nästa uppdrag!

 

// Alex

 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: